Umesto razgovora, stolicom u glavu

Started by Bred, 22-06-2006, 11:03:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Bred

Na meti gnevnih roditelja èe¹æe su nastavnici u osnovnim, nego profesori u srednjim ¹kolama. Sekretarijat za obrazovanje "pokreæe" akciju protiv svakog oblika nasilja i apeluje na sve aktere da probleme ne re¹avaju tuèom

Uèestalo batinanje, pesnièenje ili siled¾ijsko pona¹anje uèenika, njihovih roditelja i zaposlenih u ¹kolama sve èe¹æe obrazovne ustanove pretvara u pravi "Teksas".

Nesposobnost ¹kolskog okru¾enja da se izoluje od napetosti i svakodnevnih te¹koæa, ali i "pravo" roditelja da stvar uzmu u svoje ruke dovelo je do eskalacije nasilja u ¹kolama. Trend tuèa roditelja i zaposlenih u ¹kolama zamenio je doskora¹nji trend pesnièenja meðu uèenicima. Zabrinjavajuæa je èinjenica, sudeæi prema izve¹tajima gradske prosvetne inspekcije, da se na meti gnevnih roditelja èe¹æe nalaze nastavnici u osnovnim, nego profesori u srednjim ¹kolama, kao i da uèenici nisu informisani o moguænostima prigovora i ¾albe na ocenu. Primer je prebijanje nastavnika istorije u Osnovnoj ¹koli " Zmaj Jova Jovanoviæ ". Otac i stariji brat uèenika osmog razreda ove ¹kole pretukli su nastavnika istorije i gaðali ga stolicom, nezadovoljni ¹to je ovaj pao na ispitu i u vanrednom roku.

Iz Sekretarijata za obrazovanje napominju da je u 90 odsto sluèajeva odgovornost na strani roditelja i ðaka, dok su samo u sporadiènim sluèajevima krivi direktori ili zaposleni.

- Nasilje u ¹kolama rezultat je lo¹e klime u zemlji. Nezadovoljstvo se prelilo i u ¹kole, a mehanizmi za¹tite ustanova su slabi. Suoèavamo se i sa padom kvaliteta nastave i meðuljudskih odnosa, ali takvo pona¹anje ne doprinosi re¹avanju problema u obrazovanju - ka¾e Vladimir Todiæ, gradski sekretar za obrazovanje i dodaje da se veoma èesto de¹ava da se roditelji bore za svoju decu u poslednjem trenutku.

- Na¹ je mentalitet da sve re¹avamo u poslednjem trenutku, ¹to pokazuje i "popravljanje" ocena primenom sile. Zaposleni u ¹kolama èesto i previ¹e toleri¹u porodiène i materijalne probleme uèenika i njihovih roditelja. Godinama unazad problematièna su deca sedmog i osmog razreda - napominje Todiæ i dodaje da Sekretarijat ima ogranièene moguænosti u re¹avanju ovakvih problema.

- Ovakvo pona¹anje podle¾e kriviènoj prijavi. Sekretarijat jedino mo¾e da radi na prevenciji nasilja, zato smo i podr¾ali program "Osna¾ivanje mladih i prevencija sukoba" koji se sprovodi u nekoliko ¹kola - obja¹anjava gradski sekretar.

Meðutim, postavlja se pitanje da li je odgovornost uglavnom na roditeljima i uèenicima ili deo kolaèa pripada i zaposlenima u ¹kolama. Èesto je glavni uzrok meðusobnih svaða i tuèa "zaraæenih" strana nedostatak komunikacije. Roditelji ne komuniciraju sa decom i obrnuto, nastavnici sa roditeljima, dok je uvre¾eno mi¹ljenje da se kod direktora ¹kole odlazi samo po kazni. O psiholozima i pedagozima veæina ðaka i ne razmi¹lja jer bi odlazak kod njih znaèio da neki problem zaista postoji, dok oni napominju da je potrebno pobolj¹ati komunikaciju - odnos izmeðu nastavnika, roditelja i dece. Nastavnici, opet, smatraju da mora doæi vreme kada æe roditelji tra¾iti realnu, a ne poklonjenu ocenu.
I. Z. - I. L.
GLAS PITA: KAKVA JE SARADNJA RODITELJA I ©KOLE?

GORAN KOLJANIN, KOMERCIJALISTA
©kole nemaju nikakvu komunikaciju sa roditeljima. Lièno znam da je ta vrsta komunikacije na Zapadu mnogo kvalitetnija, i trebalo bi da se ugledamo na njih.

TAMARA MITROVIÆ, KOZMETIÈAR
Slaba, jako slaba komunikacija. Nemam utisak da zaposleni u prosveti i roditelji ¾ele da pobolj¹aju komunikaciju. Uzrok problema je, pre svega, trenutno stanje u na¹oj dr¾avi.

JELENA PRATROLNIK, ADMINISTRATOR
Sigurna sam da komunikacija ¹kole i roditelja nije dobra. Dovoljan primer je to ¹to u ¹kolama u poslednje vreme dolazi do sve veæeg broja nasilja. Odgovornost snose i jedni i drugi.

DRAGAN MILIVOJEVIÆ, METALOSTRUGAR
Nedovoljna. Ako uporedim sada¹nju situaciju sa onom kako je nekada bilo, danas meðusobna komunikacija skoro i da ne postoji. Svi bi trebalo vi¹e da utièemo da se ovaj problem re¹i.

RADMILO MILETIÆ, TRGOVAC
Da je komunikacija dovoljno dobra, sigurno ne bismo imali ovakvih problema u ¹kolama. Svakodnevne tuèe, slabe ocene ðaka i lo¹ odnos izmeðu nastavnika i dece je dovoljno da uvidimo kakvo je trenutno stanje u dru¹tvu.

Al-Jasmina

 :ohwell: ne bih sad bila osnovna pa da mi plate....

Mislim da je to sto roditelji i djaci pribegavaju fizickom razracunavanju samo
dokaz koliko su se ugled i postovanje prema profesoru srozali...

Ako je nekad profesor mogao da primeni fizicki momenat sile nad djakom (prut po ruci)
i bio manje vise strah i trepet,
pa je nastupilo oslobadjanje djaka od tog vida torture,
sada je situacija obrnuta na stetu profesora...

Ocigledno je da oni djaci koji nemaju radne navike, ili zelju da uce, ili kapacitet, ili nesto trece
odbijaju da vrednuju znanje
ili im ono nije prezentovano tako da mogu da sebe
"nateraju" da makar izvuku prolazne ocene...
ili da kod sebe razviju bilo kakvu ambiciju po pitanju nekog daljeg skolovanja...
sto je opet i do teske situacije u drustvu,
kao i manjka entuziazma pojedinih roditelja da vaspitaju decu.


Istina, ono sto je meni ostalo u secanju kad je skola u pitanju je to da su
profesori mahom bili dzandrljivi zbog malih plata i predavali "od muke"
a da je retko koji pojedinac imao entuziazma, a da ne spominjem
sposobnosti da prenese znanje...Problematicnih djaka je uvek bilo,
ali fizickog razracunavanja sa profesorima izuzetno retko.

Mislim da je premalo "decijih manifestacija/organizacija" koje bi
toj istoj deci omogucila da uzivaju u tome sto su deca,
umesto sto se trude da budu vec kao odrasli...

Mozda gresim, ali takav sam utisak stekla...

vladimir

Ima jedan klip kada u nekoj ruskoj vojnoj ¹koli lik ne da drugu iza sebe da prepi¹e, a ovaj ga zvekne stolicom u glavu!!! :lol: :lol: :lol:

trinity

kod nas su stavljali one ciode za zid na stolice i to ih jos lepo rasporede tako da te jednako boli
Mislim da je to pomagalo posle su svima davali da prepisuju  :lol: :lol: