Rezultati ankete

Started by Insider, 30-07-2007, 09:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

stef

 Cilj ankete jeste da se unapredi nastava. U svakom slucaju, uskoro ce biti puni amfiteatri, jer su predavanja manje vise obavezna za Bolonjce, i ocenjivanje profesora ce tada biti konstruktivno. Profesori nece moci da se zale na slabu posecenost, a oni koji ne budu dobro radili...puf. Doduse tada ce problem biti nedostatak amfiteatra... :K
Inace napravio sam veliku gresku sto se nisam na vreme dosetio da napravim neku vrstu paralelne ankete, koja bi zahvatila sve studente (redovne), a uz to objasnio sustinu ankete. Znamo za iducu godinu.

zoe

#16
Quote from: Adonis_Vernalis on 01-08-2007, 07:30:24
samo mi smeta "obezlicavanje"

Али то нема везе са анонимношћу анкете...

tarantulica

Zar ne bi mogla da se napravi anketa preko interneta?
Anonimna, ne moze ni po rukopisu da se posumnja na nekog,a onaj ko popunjava ima dovoljno vremena da razmisli shta ce da napishe.
Neshto slichno postoji na ETF-u, tamo studenti moraju da popune tu anketu kao jedan od uslova za upis godine...  :cvet

Adonis_Vernalis

Quote from: tarantulica on 01-08-2007, 20:38:37
Zar ne bi mogla da se napravi anketa preko interneta?
Anonimna, ne moze ni po rukopisu da se posumnja na nekog,a onaj ko popunjava ima dovoljno vremena da razmisli shta ce da napishe.
Neshto slichno postoji na ETF-u, tamo studenti moraju da popune tu anketu kao jedan od uslova za upis godine...  :cvet


To je vec nesto drugo. Cak, ne mora ni da se radi preko interneta, jer cemo neku interaktivnu komunikaciju studenata i fakulteta preko sajta ipak malo duze cekati. Anketni listovi se mogu uzeti u Studentskoj sluzbi i predati sa popunjenim SV obrascem do odredjenog datuma. Cak i da se na ovaj nacin ne obuhvate svi studenti (odredjeni broj ce ih uvek u poslednjem trenutku upisati godinu, a posle zakazanog datuma), bice obuhvacen mnogo veci broj ispitanika nego po sistemu "banem ti na predavanje i anketu popunjavas sad i vise nikad".

@ Zoe... da, obezlicavanje nema veze sa anonimnoscu ankete. Ona i treba da bude anonimna, mada postoje i potpisane ankete i one nisu nista manje validne nego ove prve. Neke od tih potpisanih anketa zahtevaju cak i unosenje generalija, telefona, navika... jer su cak i ti podaci predmet statisticke obrade. Stvar je dogovora i stava da li ce anketa biti anonimna ili ne. Recimo da smo se dogovorili i zauzeli stav da ova anketa treba da bude anonimna. Ali, niko i nista me nece ubediti da imate pravo da ne znate kako vam se to malo profesora sto imate - zovu. To je poenta i mog pretproslog i proslog, a i dela ovog posta. Hocu da mi krsteno ime i prezime stoji napisano nad rubrikom u koju cete uneti ocene za mene, a ne opis tipa: :ninja::shock ili  8) (aludiram na cvikere, a ne na znacenja ovih emotikona).

zoe

Ма опуштено... И сами рекосте да су анкете без имена наставника одбачене, што значи, у просек су вам ушле оцене оних који знају и како се зовете и како се презивате. :)
А што се тиче општег познавања имена то мало професора што нам предаје - и за то постоји систем, са две контролне тачке. :) Дакле, ако читаве године не научимо како се зове нпр. "она црвена", у јуну ће доћи испитни рок, па се морају попунити испитне пријаве, где стоји и име наставника, па онда изађу спискови... а на списковима имена свих професора са института... Ту сигурно сви науче имена! А ако ни то не помогне, попуњава се и семестрални лист где се опет уписује име професора (па још ако је предмет двосеместрални, поступак се понавља двапут)! :>

Све у свему, није баш тако црно! :luda






Maslacak

Ja sam se, kad god sam popunjavala anketu, stvarno ozbiljno odnosila prema tome i trudila se da porazmislim dobro koju ocenu da dam... zato sam redovno bila meðu poslednjima koji je predaju, pa me svi èekaju, i dobacuju: "'ajde vi¹e, ¹ta ima toliko da razmi¹lja¹!" :K

Ali nai¹la sam na sledeæi problem kod popunjavanja... ne sviðaju mi se pitanja, odnosno èesto mi ne dozvoljavaju da dam onoliko nisku ocenu koju bih htela :K Èudno zvuèi, ali evo primera. Jedna od asistentkinja sa tehnologije...bila mi je neverovatno dosadna, suvi¹e se dr¾ala onoga ¹to pi¹e u praktikumima, i dok nisam dobila drugu asistentkinju, mislila sam da je tehnologija najbubalaèkiji i najodvratniji moguæi predmet gde se ne tra¾i ni gram mozga, a kad pita¹ za¹to, dobije¹ odgovor u stilu:"Pa jednostavno, tako se radi jer tako negde pi¹e i to je ono ¹to je ispravno, i ni¹ta drugo ne dolazi u obzir".  :shock E sad, do¹la je anketa, i ja po¾eleh da ocenim tu asistentkinju. Ali ¹ta dobijem...

Da li dolazi pripremljena na nastavu? Dolazi...tu dobije 4 ili 5.
Izla¾e jasno i razumljivo? Izla¾e...opet 4 ili 5. (nigde ne pi¹e da li je to izlaganje mo¾da smrtno dosadno, ili predugo)
Stimuli¹e uèe¹æe studenata? Da, ba¹ se trudi, da ne ka¾em da TERA na uèestvovanje, samo su studenti pozaspali i mrze to...ali ne mo¾e¹ reæi da ne stimuli¹e...opet visoka ocena.
Odgovara na studentska pitanja? Da, uvek...
Gradivo, kolokvijumi obuhvaæeni literaturom? Da...

I tako se zavr¹i anketa, a ja podelih sve dobre ocene...i gledam i nije mi ni¹ta jasno...i tako shvatim ja da je asistentkinja zapravo sjajna! :> :>

Slièno je bilo i kada sam anketirala jo¹ jednu asistenkinju sa drugog predmeta, i jednu profesorku koja na primer vrlo dobro tehnièki predaje, ali koja je jako iritantna, i ima nesnosne usputne komentare...meðutim, tako ne¹to me niko nije pitao... :hmm

Treba mnogo pa¾ljivije formulisati pitanja, i dozvoliti upisivanje dodatnih komentara, i predloga, kao ranije. Ja sam to redovno popunjavala. I naravno, kao ¹to ste veæ lepo predlo¾ili, omoguæiti studentima vreme da to ozbiljno popune (a ne ovako na predavanjima i ve¾bama kada se svima ¾uri) :)

zoe

Браво, Маслачак! Апсолутно исти проблем сам и ја имала!
И хвала што си ово овако пластично описала! :)

Adonis_Vernalis

Odlicno zapazanje! Slican problem su, samo sa suprotne strane "barikade" imali i clanovi komisije koja je anketu obradjivala. Na neka pitanja, koliko se secam ispovesti jednog clana, nije bilo moguce odgovoriti objektivno.

Primeri koje je Maslacak navela, zaista su vrlo ilustrativni. Svi mi dolazimo na predavanja spremni, koristimo literaturu, onoliko savremenu koliko je moguce (a moguce je), svi mi se zaista trudimo, ali...

No, uvidjanje problema je deo njegovog resenja. Drugi deo resenja tog istog problema je davanje predloga. Preformulisite pitanja tako da "pogode sustinu", a da vam istovremeno daju i dovoljno prostora da zadovoljstvo/nezadovoljstvo necijim radom i njegovim rezultatima iskazete i realnom ocenom.

U predvecerje Bolonje, Botanika i Farmakognozija su godinama imale svoje interne ankete. Na nekim od poslednjih vezbi dobijete listic, popunite ga u medjuvremenu i ubacite u kutiju. Zaista smo ih citali i zaista se korigovali. U nekima od rezultata studenti i danas "uzivaju", kao npr. u polaganju prakticnog ispita iz fgnz u dva dela, po zavrsetku svakog semestra.

Darker

Profesore, vi koji ste samoinicijativno davali ankete i niste bili problem studentima :wink: hoæu reæi, to sve je moglo i usmeno...

Maslaèkice :Bog:
Ne kapiram zaista studente koji tu anketu popune za minut...
Bolje da je ne popune...

tarantulica

Za¹to u anketi moraju da se daju ocene profesorima?
Mislim da bi opisno ocenjivanje bilo mnogo korisnije. Mogle bi da postoje neke smernice, ali je potreban prazan prostor gde studenti mogli da napi¹u svoje utiske.
Anketa ne mora da bude obavezna, treba da je popunjavaju oni koji imaju i ¾ele ne¹to da ka¾u, jer kakva je korist od kvantiteta na raèun kvaliteta?  :hmm

Adonis_Vernalis

Anketa treba da postoji, jer bi trebalo da predstavlja ogledalo necijeg rada. Kako cemo znati da li smo dobro radili i sta nismo uradili kako valja, ukoliko ne postoji adekvatan feedback? Ma, mnogima je itekako vazno da cuju "vox populi" i zaista se koriguju u onim segmentima gde su imali nize ocene.

Dalje, opisno ocenjivanje jeste korisno, ali ga je tesko statisticki obraditi. Kako statisticki uobliciti sentencu tipa "Jeste, taj i taj nikada na predavanja ne kasni, vrca od znanja, slajdovi koje pravi su informativni i pregledni, ali ga je mucno slusati jer ne ume da kaze R, a i faca mu je... cudna"? Posto je sentence tog tipa prakticno nemoguce iskazati brojem, a broj je merilo svega (i vase ocene su brojevi, gde se preseca mnogo toga), onda taj deo ankete postaje manje citano, samim tim manje bitno stivo, i postaje izvor anegdota koje prate odredjenu licnost.

Primera radi, u vecini americkih instant-udzbenika koji pokrivaju oblast psihologije koja se tice predavanja, pise nesto kao: "predavanje otpoceti anegdotom, posalicom, vicem, ovim-onim sto ima veze sa temom predavanja, a sto ce navuci osmeh na lice slusalaca i time za sekund ukloniti barijeru izmedju predavaca i onih kojima se predaje... potom uraditi to i to, pa predavanje zavrsiti poentom". Sta ako vam se fazon ne svidi, jer nam se razlikuje smisao za humor? Ono sto meni donosi upalu trbusnih misica od smeha, vas moze ostaviti ravnodusnim. Na kraju, mozda i sam takav pristup "ne pali" kod nasih studenata, jer ocekuju akademsku ozbiljnost, ravnodusnu analiticnost, lucidno zapazanje i ogromantnu poentu, umesto lakog carlijanja, leprsavog razgovora i nicim ometane razmene svetlucavo rozih misli? Lepo je na americkom filmu o univerzitetskom zivotu videti profu koji sedi na katedri i klimata nogicama osuncan zrakom Sunca koji probija kroz onaj tamo gore prozor, a prepun amfiteatar ga u transu slusa, ali u stvarnom zivotu verovatno ce vam biti "blizi" onaj koji sa religioznim mirom i istom takvom posvecenoscu pristupa ozbiljnom predavackom poslu. Onaj prvi se moze okarakterisati kao "suvi genije, ali malo neozbiljan, pa ga treba strpati u isti kos kao i njegova predavanja - lako stivo za lenjo nedeljno popodne". Ovog drugog vec treba ozbiljnije shvatiti. Jeste dosadnjikav, ali mu je svaka kilo zlata vredna. Koji je bolji? Onaj koji nas ne opterecuje, ili onaj koji nas opterecuje? A neko vec mora da bude bolji od onog drugog, jer pravila feedbacka to nalazu, ako vec insistiramo na feedbacku.

Ucesce u anketi treba da bude obaveza svakog studenta. Time se ne postize samo kvantitet, vec i statisticka znacajnost uzorka. U suprotnom, imacemo situaciju da je 3 studenta blagoizvolelo oceniti profesora, sto je ravno pokusaju da se regresiona analiza za konstruisanje kalibracione krive izvrsi na tri merenja, bez ponavljanja, a to vam ni za zavrsetak vezbe nije dovoljno, a kamoli za neku validnu analizu.

Jel vidite koliko je tesko neciji rad i znanje oceniti, ukoliko to pozelite uraditi ozbiljno i savesno? Mislite o tome.

tarantulica

Profesore, da li vam je va¾nije da dobijete 5 od nekoga ko nikad nije do¹ao na va¹e predavanje ili mo¾da ni¾u ocenu od nekog ko je slu¹ao ¹ta imate da ka¾ete?

Verovatno ne mogu ni da pretpostavim na koji naèin se ankete obraðuju, ¹ta je kriterijum koji treba da se ispuni. Sve ¹to sam napisala je samo sa moje taèke gledi¹ta, koja ne mora da bude ispravna, ba¹ zbog nepoznavanja cele situacije. Idealno bi bilo da svi studenti imaju toliko volje i savesti da popune anketu onako kako zaista misle, ali ako veæ nije tako, mo¾da bi trebalo pronaæi neki drugi naèin da se sazna njihovo mi¹ljenje (preko predstavnika godina, studenta prodekana, nekog ko bi bio zadu¾en ba¹ za odnos studenata i profesora...)

Darker

Sla¾emo se da su starije ankete bile bolje, i zbog tih anegdota i zbog veæe objektivnosti, samo tra¾imo malo vi¹e vremena i naèin da se svi studenti anmiriaju da ih valjano popune :wink:

Adonis_Vernalis

Quote from: tarantulica on 04-08-2007, 14:59:13
Profesore, da li vam je va¾nije da dobijete 5 od nekoga ko nikad nije do¹ao na va¹e predavanje ili mo¾da ni¾u ocenu od nekog ko je slu¹ao ¹ta imate da ka¾ete?

Hmm... Priznajem da sam, razglabajuci prethodno, posao od pretpostavke da VECINA studenata dolazi na predavanja, a ne samo poneko. Naravno da mi je vaznije da dobijem i nizu ocenu od nekoga ko je na predavanjima bio, nego od nekoga kog prvi put u zivotu vidim, i to na ispitu, a verovatno i nikad vise.

Da, Darker, slazemo se u mnogo cemu. Ono sto je najvaznije, mislim da bih mogao sazeti na sledeci nacin: anketne listove uciniti raspolozivim duze vreme, kako bi studenti, u skladu sa svojim obavezama i potrebama, mogli da ih uzimaju, popunjavaju i vrate do odredjenog datuma, pri cemu bi vracanje popunjenog anketnog lista bila studentska obaveza, bez koje ne mogu upisati narednu godinu. Pored toga, treba ostaviti prostor namenjen opisnoj oceni necega sto nije obuhvaceno anketnim pitanjima, a sto se ne moze numericki izraziti.

Pa onda, ako nije vec kasno (jer su i anketni listovi, i formulacija pitanja, pa i instrukcije komisiji koja listove obradjuje dosli "sa strane", a ne sa fakulteta), kad se s jeseni okupite u svojim organizacijama, dajte predlog kako bi anketni list trebalo da izgleda, kakva pitanja da sadrzi, kako bi se anketa distribuirala (da se spreci gubitak listova, ili njihovo fotokopiranje), kako bi se popunjeni listovi prikupljali... i tome slicno. I to ne samo na forumu, jer forumska prica nikoga ni na sta ne obavezuje, vec unutar "institucija sistema".

ivilija

ah da profesori i asistenti na nasem fakultetu...tesko pitanje...
Ja na prste svoje desne ruke mogu da nabrojim interesantna predavanja u toku mog skolovanja na Farm. fakultetu (a pri tome sam donekle kompetentna jer sam isla na sva predavanja od 1. godine sem na organizaciju jer mi je smrtno dosadna!!!).
Za mene interesantno izlaganje svaki put, ali podvlacim svaki put,je bilo izlaganje prof. Nenada Ugresica (farmakologija),ponekad prof. Radice (farmakologija), jako dobro prof. Violete Dopsaj (klinicka hemija),interesantno (ponekad posto sam ponekad i isla na predavanja iz tox hemije jer nije bilo mesta u amfiteatru za sedenje) je izlaganje prof. Vesne Matovic i to bi bilo to!!!
Od asistenata najbolji su sa tox. hemije i to glavom i bradom Marijana Curcic, Danijela i Brezana a da ne zaboravim i Biljanu Antonijevic (docent).
Mi sa MB smera imamo glavni problem sa nasi najbitnijim ispitima koje drzi 1 kateda a to je katedra za Biohemiju na kojoj mi imamo ukupno 5 ispita a drze nam (kao i farmaceutima, samo sto oni nemaju toliko dodira sa njima),7 profesora i 4 asistenta, polovina na faxu a polovina na klinickom i urgentnom centru.a svi oni zajedno imaju jako losu komunikaciju zbog koje pate ko drugi nego STUDENTI!!!Zapravo postoje 2 tabora, bas tako TABORA!!! Ja sam pokusala licno da im skrenem paznju ali ne vredi, zaista ne vredi!!!
Da mogla sam i da pokrenem razne vrste peticije ali...ne verujem iz predjasnjeg iskustva da bi se odazvao dovoljan br. studenata a onda bih ja izvukla deblji kraj (nije bilo jednom!)!
Borila sam se godinama u ime mojih kolega ali to vise necu raditi jer se mnogi ne ukljucuju i zele da sve dobilu na gotovo a ja zaista nemam snage za to!!! tako da se sada borim samo za sebe i za nekolicinu meni bliskih ljudi!!! Mozda pogresno ali ja sam se opekla vise puta i neka hvala NE ZELIM VISE DA IZVLACIM DEBLJI KRAJ I DA SE SAMO MOJE IME POMINJE A SVI OSTALI SU "KAO" NEVINI I NE ZNAJU O CEMU SE RADI!!!
znam da sam ovo dosta preopsirno napisala ali nemam snage da kucam 1000 stranica o onome sto je proslo!
Zakljucak mog pisanija je da zaista samo mali broj predavaca na nasem fakultetu je zaista kvalitetno(naravno pricam o predavacima koji su meni i mojoj generaciji drzali predavanja za ostale ne znam i ne ocenjujem ih!).
Toliko od mene.